2013. április 16., kedd

ÁPRILIS ELSŐ FELE

Ha követtétek a blogomat észrevettétek, hogy az előző három hónapot szinte egyszerre raktam fel. Ez azért volt, mert lelkileg nagyon nem éreztem jól magamat és ennek a többek közt a blogom látta kárát. Ezt már több tanárom is észrevette, hogy nem vagyok a toppon és a mentorommal is beszéltem erről,  aki azt javasolta, hogy ezzel egy szakembert kellene felkeresni. Nem tudtam, hogy hogyan álljak ehhez az egészhez, de erre a javaslatra már én is gondoltam, hogy felkeresek egy ilyen irányú szakembert. Nagyon rosszul éreztem magamat már abban a helyzetben, segítség nélkül nem is tudtam volna kimászni ebből. Most már pár alkalom után látom a kiutat a helyzetemből, és úgy gondolom a blog bepótlása is segítség ebben.

Április elején váratlan helyzet állt elő, az egyik napi tesit helyettesítették. A helyettesítő tanár nem volt jártas a napi tesi működésében, ezért én segítettem neki elindítani az órát. Javaslatomra kidobósoztak, aminél vállaltam, hogy a csapatok kialakítását és a játék beindítását segítem. Miután ez elindult, én el is tudtam vonulni a saját tesis csoportommal. Jó dolog volt ezt a váratlan helyzetet kipróbálni és abban jeleskedni!
Április második hetében egy napon volt két kisérettségim is: matematika és a földrajz. 

Matek kisérettségi:
A 2007. októberi érettségi tételsort írtuk meg matematikából. Ugyan olyan időbeosztással, mintha az egy rendes érettségi lenne. Úgy gondolom, hogy nagyon jól be tudtam osztani az időmet mind az első részre, mind a másodikra.
Az első részt kicsit hamarabb be tudtam fejezni, mint ahogy az idő lejárt volna és így többször is átfutottam, hogy minden feladatot jól csináltam-e, és hogy a kihagyott feladatokból még esetleg meg tudok-e oldani valamit. Megpróbálkoztam azzal, hogy megbecsüljem, hogy hány pontom is lesz az első részből. Kiszámoltam, hogy ha minden feladatot hibátlanul csináltam meg, akkor 20 pontot kaphatok, de tudtam, hogy nem sikerültek tökéletesre, így 15 pontra saccoltam. Ez megközelítőleg jó tippnek bizonyult, mert az első részre 13 pontot kaptam.
A második rész a nehezebb feladatokból áll. Ebből kötelező jelleggel ki kell hagyni az utolsó háromból egy komplett feladatot, ami arra jó, hogy döntés helyzetbe hozzák a diákokat. Abban voltak nekem könnyebb és nehezebb feladatok. Voltak, amikbe tudtam, hogy bele sem fogok kezdeni, mert úgysem sok pontot szereztem volna belőle és csak az időmet vesztegettem volna arra, hogy felhúzom magamat, hogy nem tudom. Erre a második részre kaptam 22 pontot.
Így az egészre 35 pontot kaptam, ami azt jelenti hogy 5 pont kelet volna még a 3-as jegyhez és ez egy kicsit bosszantó, mert ha nem hibáztam volna annyit, akkor abból meglett volna a 3-as kisérettségi jegy.

Földrajz kisérettségi:
Földrajzból én csak szóbelizek, mert ugye az írásbeliség alól fel vagyok mentve. Három tételt húztam, sajnos, mert amit másodjára húztam azt nem tudtam, ezért húztam egy harmadik póttételt. Az azért volt, mert nem készültem fel rá rendesen. Ez a komolyabb lelki el csúszásomnak volt az eredménye. A harmadik tételem - mérsékelt övi ciklonok, ill. Magyarország közlekedési földrajzi helyzete - második felét tudtam úgy, hogy arra egy kettest kaptam, az első feleletemre - Trópusi monszunok ill. Magyarország népesedési folyamatai - meg egy hármast.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése