A héten két kiemelkedő esemény volt: az Értékelő lap osztás és a Nagy visszajelző kör.
Értékelőlap
Ez arról szól, hogy a tanáraink leírják
pár mondatban, hogy mi az, ami nem
csinálunk jól vagy mi az, amit jól teszünk. Még benne van a jelentétünk:
hogy
menyit voltunk az órán. Ez azért fontos, mert ugye az értékelésünk egy
része
a jelenlétünkből áll (ez 100% maximum). A másik 100 %-ot a
teljesítményedből szerezheted:
ami az év közben szerzett jegyeidből áll (pl: dolgozat, minden féle jól
megoldott
órai feladat, összeszedet pluszok, beadandók, feladatok, meg ilyesmik).
Ebből adódik össze a szorgalmi jegyed, amit a következők szerint
jegyesítenek:
0% - 120%: elégtelen
121% - 134%: elégséges
135% - 148%: közepes
149% - 160%: jó
161% - 200%: jeles
Az értékelő lap azért fontos, hogy lássuk, hogy hol tartunk és mennyit kell még dolgozni a teljesítményeden.
Én nagyjából azt olvastam, amire számítottam, egy kicsit rá kell még dolgoznom, főként egy-két tárgyból.
NAGY VISSZAJELZŐ KÖR
Ennek az a lényege hogy vissza tudjunk jelezni tanárainknak és osztálytársainknak. A menete az az, hogy az első körben mindenképpen kell kapnunk egy visszajelzést valakitől és közvetlenül utána nekünk is kell adnunk egy olyan embernek, aki még nem kapott-adott visszajelzést. Ez azért jó, mert így mindenki sora kerül legalább egyszer.
Ha ez lement, akkor
jön egy olyan kör, hogy lehet vissza jelzést adni olyan embernek, akinek nem
adtál visszajelzést, ez történhet egymás után több embernek is. Aztán meg jön egy olyan kör, ahol te kérhetsz visszajelzést,
akitől szeretnél.
Külsőleg
ez úgy néz ki, hogy körben ülünk és a kör közepén van két egymással
szembe fordított szék. Ki van nevezve,
hogy melyik a visszajelzést adó-, és kapó szék. A két legfontosabbat
kihagytam: nem beszélgetnek, akik bent ülnek a két széken egymással
szemben, hanem csak az adó mondja el, amit
szeretne és a kapó meg meghallgatja és visszaülnek a helyükre. Ami még
fontos,
hogy kell mondanunk egy fejlesztendő dolgot meg egy pozitív dolgot.
Nekem
ebben most az volt a jó, hogy kaptam olyan visszajelzést, amit
gondoltam ugyan, de így hogy megfogalmazták felém, megerősödött bennem.
Illetve jó volt az is, hogy tudtam visszajelezni tanároknak ebben a
formában, hogy mire lenne érdemesebb jobban odafigyelniük. Nagyon rövid
volt rá az idő, csupán két óra, legalább még negyed/fél óra hiányzott
ahhoz, hogy mindenkiből kijöjjön, amit ki szeretett volna adni magából,
de gondolom lesz még rá később is módja.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése